Bakom en receptionsdisk

En fredagkväll på jobbet kan faktiskt vara ganska mysig ändå...
(Självklart hade jag föredragit att vara hemma, men jag försöker se det positiva i situationen!) :)
När jag vaknade imorse och kikade ut på det gråa och snön som nästan försvunnit anade jag att dagen skulle bli lika grå som vädret. Men när Tipi och jag kom ut på promenad kändes allt mycket bättre!
Och när man sedan kliver ur hissen på jobbet och möts av 3 leende munnar och glada "Heeeej"
så känns det ÄNNU bättre! :) Sånt gillar jag!
Hade sällskap av Micka några timmar, men nu är jag ensam i repan igen. Känns som jag har fått riktigt mycket gjort och kan därför med gott samvete ta en liten kaffepaus/bloggpaus.
Är också glad för att Tipi inte hade ätit upp lägenheten när Älskling kom hem från jobbet. Man oroar sig alltid lite för vad hon ska ta sig för när hon är ensam... Men det gick superbra idag! Känns också som hon börjar få tillbaks "livsgnistan"  efter vår resa och kanske börjar "löpet" ta slut också. Puss på min Tipi!

Imorgon blir det jobb hela dagen och senare på kvällen ska jag agera chaufför åt min Älskling och hans coola :) kollegor som ska ut på partaj. Själv tänker jag hoppa i mysbyxorna och krypa ner i soffan med Micka och glo på Tvn istället för att dricka sprit... eller man vet aldrig. :)

Kram så länge

Kommentarer
Postat av: Theres

Blir det större fara för spritfest om jag har vägarna förbi Falun eller ska jag helst hålla mig borta? :-)

2008-12-19 @ 22:23:55
Postat av: Madde

Jag tror spritfesten uteblir hur som helst. Jag brukar vara rätt seg när jag jobbat dag tyvärr... Inte van att gå upp så tidigt!

2008-12-19 @ 22:27:01
Postat av: Theres

Inte jag heller!!! :-) Men vi var färdiga lite tidigare än planerat idag så mycket skönt... Tror jag måste ta tag i julklapps problemet imorgon och det känns roligare att göra det i Falun så tror det får bli en liten tur...eller om jag ska göra det på söndag om det passar bättre för dig med jobb och allt?

2008-12-19 @ 22:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0