Nattjobb

  • Jag jobbar natt.
    Klockan är 01.49 och tiden går väldigt långsamt. Jag är trött också.
    Det var inte planerat att jag skulle jobba natt, men när det krisade så hoppade jag in. Jag var i Mora då när kollegan ringde och frågade, så det var bara att kasta sig i bilen och åka hemåt. Trodde jag skulle kunna sova någon timme innan, men det var heeeelt omöjligt! Låg och vred och vände på mig i 2 timmar utan att sova en enda minut. Huset vi bor i är ganska lyhört, så man hör varenda ljud som är "över det normala" jättetydligt. Och när grannarna under oss spelar basket inomhus är det ännu mer omöjligt att somna...

  • Så här sitter jag. Nattklubben pågår för fullt här ovanför på Harrys. Låter som det är ganska mycket folk. Man blir ju nästan lite partysugen själv! Helst när de spelar så bra musik! (Jenny, de spelade nyss din favvosång!)

  • Kl. 07 får jag gå hem och sova. Henrik ska jobba imorgon förmiddag så vi får väl se hur mycket sömn det blir med lilla Tipi ensam hemma... haha. Kan bli spännande. Någon timme ska det förhoppningsvis kunna bli.

  • *paus* ----otrevliga gäster-----

  • Det var längesen jag jobbade natt. Jag känner mig lite ringrostig.
  • Och trött...

  • Tro´t eller ej, idag har Madde sytt! Jag har sytt om en klänning. För er som inte vet det så hamnar "att sy" vääääldigt högt upp på min "hatar att göra-lista". Meeen, det blev faktiskt bra, bättre än väntat, med mammas hjälp såklart. Tack mamsen! :)

  • Åter till arbetet.

  • Sov sött sömntutor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0