Å i natt i natt...

Sitter i Repan på hotellet. Klockan är 05.09, mitt i natten! (eller väldigt tidig morgon)

Efter att en kollega ringt och sjukanmält sig åkte jag på att jobba natt i natt på hotellet. Gör inte mej så mycket, är ganska skönt att variera med nån natt då och då!

Men i natt var det f*n inte roligt!
Brandlarmet gick... Det tjöt i hela huset och här står man ensam och vet inte riktigt vad man ska ta sig till.
Jag anade ju att det inte brann eftersom larmet "har gått förr" när det är nattklubb och rökmaskinerna är igång... men man blir ju ändå lite panikslagen.

Som tuuuur vá fanns det snälla vakter i huset som kom ridande på sina vita springare och räddade mej ur knipan!
Ok, kanske inte riktigt så, men den känslan fick jag :)  *lättnad*

Och som tuuuur vá verkar det som det mest var trevliga gäster boendes.
Några kom ner, yrvakna, i lobbyn. Men tro´t eller ej; inget gnäll och klagande! :)

Sammanfattningsvis har det ändå varit en ganska bra natt. Man håller sig vaken när det händer saker!
Lite spring i huset under de sena nattimmarna av våra kära "långliggare", en liten ledsen flicka som tappat sin mobil (och kanske druckit lite för mycket) och två söta tjejer som lekte "kurragömma" med sina pojkvänner när de gömde sig här bakom disken och satt och tisslade och tasslade om att; "-...nästa gång, då, då åker vi själva, bara duuu och jaaag!" Låter inte lovande för framtiden för de pojkvännerna... *haha*

Morgontidningarna har anlänt och nattens jobb är avklarat och nu återstår bara att invänta kollegan L som kommer och löser av mig. Men det kommer inte dröja länge innan jag sitter här igen, för kl. 15.00 i eftermiddag går jag på kvällspasset. *gäsp*

Go´natt
Sleep tight

I will...in a few hours.






Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

spännande de låter att jobba på hotell....:)

när jag läser va du skriver så tänker jag bara på repan i stöten:) tihi.. nu har henke och thomas åkt upp. och jag åker om en dag och 9 timmar åke rjag... jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeij! så snart ses vi!

2007-11-25 @ 11:00:20
URL: http://annnalenna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0