Tisdag

Att börja jobbet kl.7 på morgonen är ingen höjdare! Det enda positiva är att man kommer hem i någorlunda bra tid... Men när man kommer hem är man trött och orkar inte göra något mer av dagen...helst inte i det här vädret!!! :(
Före helgen var det så mycket snö här! Härligt! Men nu, hemkommen efter en helg i fjällen, har snön här hemma nästan tinat bort och allt som återstår är is och grå snö... Trodde det skulle bli vinter, på riktigt, nu!! Snö och några minusgrader och solsken!! :) Det önskar jag mej nu...

Jobbet idag var som följer;
"-Välkommen till First Hotel Grand det är Madeleine!" 1000 gånger!
Fakturor, vouchers, fakturor och ihf:er. *PRINT*
Ring ring ring.
"-Hej och välkommen! Har du bil med dig så du behöver parkeringsbilljett?" 50 gånger!
Bekräftelser, bokningar, avbokningar och bokningar igen.
Datorkrångel. *ERROR*
...och så lite mer "-Välkommen till First Hotel..."

Kändes som en ganska tung dag. Egentligen var det nog inte det, berodde väl mest på att det var mitt första ensamma dagspass mitt i veckan. Mycket nytt... Lära, lära, lära! *Tänk, tänk, tänk*
Jag fick även erfara hur kroppen reagerar på att vara utan mat. Åt frukost kl.6 imorse. Sen sallad kl. 16 i eftermiddag. Emellan det några glas vatten och några koppar kaffe.
Kl. 14 började kroppen och knoppen vimsa sig och det kändes ungefär som det gör kl.4 på morgonen när man jobbar natt; man ser suddigt och hjärnan kan inte tänka ordentligt. Spännande!

Som sagt, dötrött väl hemma innanför dörren. Tänkte jag skulle vila, men vem har ro till det?! Istället blev det lite gardinbyte och en oerhört påhittig adventsljusstake! Jag har en sån gammaldags som man ska fylla med ris eller mossa, ni vet. I brist på mossa tyckte jag att toapapper och bomull skulle vara en bra idé! Och ta mej tusan, det blev inte så tokigt!! Shit jag är påhittig ibland! :)

         


Förutom det har jag fått en "utskällning" av min väninna för att jag lagt ut fula bilder ( I HENNES ÖGON ) på henne på Facebook. Snäll som man är tog jag bort dem bums... Men jag tycker ändå inte hon var ful på dem. Så det så!!!





Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Gums så mysigt ut!!! DU vi har samma gardiner!!!låter som du haft det mysigt i helgen ialla fall..Måste ses snart!Kramis från Malin

2007-12-05 @ 10:22:57
Postat av: Carro

Lät jag arg när jag ringde? :) I sådant fall ber jag om ursäkt. Men jag såg ju förjävlig ut på bilderna. Usch för bleka vinteransikten.
Så du har stoppat bomull i din adventsstake, är inte det lite väl brandfarligt? Jag har lagt små polkagrisar i min. Om nån vecka kommer den säkert att vara tom :)
Puss

2007-12-06 @ 18:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0