25-årskris eller småbarnsmamma...

Ja jag undrar i mitt stilla sinne och det kan vara så att jag har en 25-årskris..? Under fredagskvällens idolfinal satt jag och snyftade och grät nästan hela programmet. Jag menar, hallå, det är väl inte normalt!? Marie vann ju, som jag ville, och varje gång jag såg hennes stolta pappa i rutan så brast det totalt! Konstiga jag... Eller är det klimakteriet? *haha* (Det hoppas jag innerligt INTE att det är!) 

...men konstigheterna stannar inte där, mina vänner! Igår kände jag mig som värsta småbarnsmamman, dock utan barn den här gången. Jag pysslade i köket och lagade ÄNNU MER julgodis, som jag vet att jag inte kommer äta upp eftersom det tar emot att trycka i sig massa socker, som man VET att man haft i själv, så man har koll på exakt hur mycket onyttigheter det är i dem! Och mitt i allt julgodis-lagande började jag göra smällkarameller. Jag fick till och med leta upp en "manual" på nätet för att friska upp minnet om hur man gör. (Senast man gjorde såna var väl kanske på lågstadiet??) Så jag satt alltså här, ensam hemma (med undantag för hunden), och kände mig som en liten morsa som pysslade med sina barn... Jag vet inte vad det är med mig. Kanske är det den TOTALA avsaknaden av julstämning som får mig att vilja göra såna här "hyper-juliga" saker. Inte vet jag. Men det är inget jag lider av. Möjligtvis undrar jag om jag är lite ovanlig... :)
 Här är förresten ett smakprov på godiset jag gjort. Den här lilla uppsättningen ska Älskling´s mamma få idag när vi ska dit på besök och kalas.



Just nu:

Dags att göra sig iordning för en fullspäckad dag; Julmarknad i Gruvan, shopping och födelsedagskalas i L.A.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

åhhhh. va gott de ser ut! vill med va s duktig och baka... mm. så fort jag får pengar så:) nu ska jag och Henke ner till göteborg. jeeeeij...

btw.. den bilden där de såg ut att jag skulle
in i skafferiet.. nu är de bekräftat. jag prata med erika och ville komma undan.. :S lite pinsamt kanske.. emn vi hade himla kul..tihi

2007-12-09 @ 10:29:13
URL: http://annnalenna.blogg.se
Postat av: Malin

haha 25års kris i sådana fall har jag 30års kris... jag satt också och grät som ett barn i soffan
när hon vann... hennes pappa tycker jag verkar så go...

Duktig du som bakar och står i...

2007-12-09 @ 15:21:46
Postat av: Aijs

Japp det låter som det är kört för dig... klockan ringer och dags att köra igång racet! mohahaha

Men backa bandet; vem f*n är 25??? så länge det finns tid finns det hopp!
Puss

2007-12-09 @ 15:57:06
URL: http://aijs.blogg.se
Postat av: Jenny

Hmmm dom där "stenarna" känner jag igen! ;)

2007-12-20 @ 18:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0